שני טיפים חשובים להעצמת חוויית המשתמש באתר שלכם ולהגברת כמות ההמרות (המרה - כמות אלה שקונים או מבצעים משהו שאתם מעוניינים שיבצעו באתר שלכם, מכלל המגיעים לאתר. כמובן שאתם כבעלי האתר שואפים לכמה שיותר המרות. מה שנקרא שכמה שיותר גולשים יהפכו מ"עוברי אורח" לכאלה שמבצעים משהו).
אתר adaptive images (חפשו אותו באינטרנט, כותבים אותו עם מקף אמצעי, נקודה קום) מציע טכנולוגיה מעניינת שיכולה לעזור להקל על העלאת האתר, בייחוד במכשירי סמרטפון, שם אתם צריכים לשים דגש יתר על הנגשה קלה ונעימה של האתר שלכם, כי ממש בקרוב גוגל יקדם אתרים ששמים דגש על גרסת המובייל (סמרטפונים) יותר מאשר גרסת הדסקטופ.
ובכן, מה היא עושה? היא מתאימה, באמצעות שינוי קוד פשוט, תמונה בעלת משקל נכון (וקל) לסוגי פלטפורמות שונים בהם האתר שלכם מוצג. ובקיצור, תמונה קלילה למכשיר נייד, תמונה קצת יותר איכותית וכבדה לדסקטופ, וכו'. המשתמשים שלכם כמובן יצהלו וישמחו על שיפור המהירות.
ועכשיו למשהו שכדאי לכם לדעת על כפתור קריאה לפעולה - ניגשתי לעמוד הנחיתה בכתובת הנ"ל, לאחר שקראתי המלצות על העניין.
כמו גולשים רבים, קראתי קצת, חקרתי קצת את מה שרציתי לסרוק ולקרוא בעמוד, וחיפשתי, כהמשך טבעי למיקום העיניים בקריאה, את כפתור הקריאה לפעולה (CTA - Call To Action - הכפתור החשוב הזה שאומר לי בפירוש מה עלי לעשות בעצם. להוריד משהו? לשלוח פרטים שהשארתי?).
בחיי שכמעט סגרתי את האתר כי חשבתי שאני טועה כאן במשהו ומדובר בקוד שצריך כנראה לפתח לבד או משהו. והנה אני קולט אותו, את הכפתור המתחבא החוצפן הקטן, בשניה שאני בא ללחוץ על ה X של הסגירה. ולא בכדי, הוא הרי ממוקם למעלה מימין (Download).
אני אישית לא אהבתי את מה שקורה כאן. כדאי לדעת, או לא לשכוח, או שניהם - שווה לו לכפתור הקריאה לפעולה שיהיה בולט, בגודל בולט ובצבע בולט (ולא מכוער :) ) שעדיין יהלום את סביבתו העיצובית ). אה, והטעות הגדולה ביותר בעמוד שלפנינו - במיקום בולט שמהווה המשך טבעי לקריאה/צפיה של המסרים המרכזיים בעמוד.
כמו כן, רצוי לפזר עוד איזה כפתור שניים בהמשך, לאלה שפספסו, או סתם רוצים שתפנקו אותם בזה שלא יצטרכו לגלול. לא שזה עול כזה גדול, לגלול, אבל עבור המשתמש, שכרגע עסוק באלף דברים אחרים, כל מאמץ הוא עול עבורו.
אז איך כן? אני הייתי עושה זאת כמו בדוגמא שהעליתי כאן, המראה את אותו העמוד. סימנתי לכם מלבני ענק המסמלים את מבנה הדף ומבלנים לבנים במיקומים שבהם אני חושב שכדאי היה להציב את הכפתור. לאו דוקא בכולם, את הראשון והשני הייתי מכניס לבטח. על השלישי אפשר לדבר.....
איתי קורוניו - סטודיו לאפיון, עיצוב ופיתוח אתרים ופרוייקטים מונחי חוויית משתמש